středa 7. září 2016

Chiu Chow - Chilli olej/omáčka



15 - 20  chilli papriček 
2 lžičky hrubé mořské soli
1 palice česneku
cca 1 a 1/2 hrnku řepkového oleje
1 sáček chilli vloček (přibližně 1/4 hrnku)
1 lžička cukru
2 lžíce světlé sojové omáčky

K tomuto receptu mne dohnala nutnost a omezený nákup surovin tady u nás. Jednou se mi povedlo koupit výborné mleté chilli v oleji a od té doby chodím všude s fotkou sklenice a ptám se všech možný obchodníků zda ji nemají.
Ani u mého oblíbeného vietnamce jsem nepochodila a to přitom od této firmy zboží mají.
Koupila jsem tedy smabal oelek, ale mnohokrát se mi stalo, že to nebylo ono. Bylo to slabé a ostrost a ani chuť nebyla jako tenkrát.
Hledala jsem jednou na internetu něco úplně jiného a náhodou narazila na tuto domácí čínskou omáčku/olej Chiu Chow .
Hodně záleží na chilli které použijete, ale i když bude hodně ostré, tak nevadí. Prostě toho dáte o něco méně do jídla a omáčka vám tak vydrží déle.

 Co tedy budete potřebovat:

Nachystejte si sklenici s víčkem a vše si dobře vyvařte v horké vodě. Dál to bude pánev, vařečka, nůž a hmoždíř či malý kuchyňský robot.
-
V hmoždíři a nebo robotu si rozdrťte oloupaný česnek. Chilli papričky pokrájejte i se semínky na plátky a společně s hrubou solí podrťte v hmoždíři.
Na pánev dejte půl hrnku oleje. Vmíchejte česnek a pomalinku začněte zahřívat. Česnek takto mírně opečte a pak přidejte chilli se solí. Nechte 10 minut prohřívat (ne smažit) a pak vmíchejte zbytek oleje, suché chilli vločky, cukr a sojovou omáčku.
Ještě horkou omáčku dejte do vyvařené sklenice a uzavřete. Takto připravená omáčka vám v lednici vydrží i více jak čtvrt roku. Důležité je, aby jste vždy použili čistou lžičku při nabírání.

Takto připravenou  omáčku používám jak na Čínská, Vietnamská, Thajská, tak i na Malajská a Indická jídla.


Chilli vločky:


Dobrou chuť  !





3 komentáře: